فردا در بازارسرمایه معاملات منفی آغاز خواهد شد

راوی بورس-شنبه 1 آذر ۹۹

فردا در بازارسرمایه معاملات منفی آغاز خواهد شد

هر شب با #راوی_بورس در خصوص فعالیت در #تالار_شیشه‌ای بیشتر بدانید.

‌ #پادکست «راوی بورس»؛ تحلیل‌های روزانه‌ی بورس- شنبه 1 آذر ۹۹

‌حتما قبل از خرید بورسی فردا، پادکست راوی بورس را بشنوید.

امروز شاهد یک رکورد دیگر در بازار سرمایه بودیم .با حجم معامله بیش از ۲۳ میلیارد سهم، ارزش معاملات به بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید که در ۲ ماه گذشته بی سابقه بود.معاملات حقوقی ها در محدوده ۲ هزار میلیارد تومان و معاملات حقیقی ها ۹ برابر یعنی در محدوده ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.

امروز در میانه بازار عرضه ها فزونی یافت و ۳۷ نماد از صف خرید به صف فروش رسیدند و جو بازار منفی شد .در ۸ نماد بیش از ۱ درصد شرکت ها معامله شد.متاسفانه برخی رنج زدن های منفی در ایجاد صف فروش از جمله در نماد خودرو مشکوک بود که باید بررسی شود.چرا که برخی حقوقی ها ،صندوق و کدهای سبگردان و حقیقی با هماهنگی با هم ،پس از فروش کدهای حقیقی خود بر فشار فروش بازار می افزایند تا بازار اصلاح نماید و دوباره با هیجان و ترس ایجاد شده در قیمت های پایین تر دوباره ورود نمایند.

در مجموع روز پرنوسان و پر حجمی بود و با قیمت های پایانی آخر بازار ،فردا معاملات منفی آغاز خواهد شد و شاهد صف فروش در برخی نمادها نیز خواهیم بود اما افزایش حجم معاملات حتی در حد ۷۰ درصد معاملات امروز ، می تواند بازار را متعادل و مثبت نماید .

در همین زمینه آخرین وضعیت بازار #بورس و تحلیل آن را از زبان آقای دکتر محمودی اصل، کارشناس باسابقه بورس و فعال بازار سرمایه می‌شنویم.

هر شب با #راوی_بورس در خصوص فعالیت در #تالار_شیشه‌ای بیشتر بدانید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.