تلاش جدید مقامات چین؛ سرکوب فرهنگ سلبریتی‌ها

تلاش جدید مقامات چین؛ سرکوب فرهنگ سلبریتی‌ها

مقامات چین با این محدودیت‌ها اقتصاد ثانویه شکوفا شده از باشگاه هواداران را هدف قرار می‌دهند. در این اقتصاد سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها طرفداران خود را تشویق به خرید محصولاتی تبلیغاتی خود می‌کنند.

حزب کمونیست چین علیه "پرستش محبوب‌ ها" [در فضای مجازی] و آنچه فرهنگ سمی سلبریتی‌ها به عنوان مسموم کنندگان ذهن جوانان می‌خواند، اعلام جنگ کرده است.

نیویورک تایمز در گزارشی به اقدام جدید دولت چین علیه سلبریتی‌های این کشور پرداخته و از مبارزه و سرکوب آنها می گوید. این گزارش با اشاره به فرهنگ هوادارن در چین و بازار ثانویه اقتصادی آنها به سانسور آنلاین و حذف ناگهانی چهره‌های محبوب  پرداخته است.

سانسورهای آنلاین چین در سال‌های گذشته و به صورت بی‌وقفه، مخالفان سیاسی، فعالان جنبش #می‌تو (#من هم)، روشنفکران لیبرال، طنزنویسان و هر کس دیگری را که تهدید و مخلل صلح دیجیتال به شمار می‌آید را ساکت کرده است.

اینک توجه علاقه‌مندان اینترنت به فرهنگ "طرفداران پر و پا قرص" سلبریتی‌ها جلب شده است.

دولت چین در روزهای اخیر و پس از افزایش نگرانی مقامات در توجه بیش از حد جوانان به فضای آنلاین مجموعه‌ای از اقدامات را برای مهار ستایش افراد مشهور و کلوپ‌های هوادار آنها انجام داده تا از مسموم شدن ذهن جوانان این کشور جلوگیری کند.

در روز گذشته سازمان فضای مجازی چین رتبه و رنک افراد مشهور این کشور و میزان محبوبیت آنها را ممنوع و به نحوی دسترسی به آن را حذف کرد.

این سازمان خواستار تنظیم قواعد و مقررات بیشتر  در  فضای "پر هرج و مرج" کلوپ‌های هوادار و تاثیر آنها بر موسیقی، فیلم و برنامه های تلویزیونی شده است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.