کد خبر : 80891 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۶ شهريور - 12:05
تلاش جدید مقامات چین؛ سرکوب فرهنگ سلبریتی‌ها مقامات چین با این محدودیت‌ها اقتصاد ثانویه شکوفا شده از باشگاه هواداران را هدف قرار می‌دهند. در این اقتصاد سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها طرفداران خود را تشویق به خرید محصولاتی تبلیغاتی خود می‌کنند.

حزب کمونیست چین علیه "پرستش محبوب‌ ها" [در فضای مجازی] و آنچه فرهنگ سمی سلبریتی‌ها به عنوان مسموم کنندگان ذهن جوانان می‌خواند، اعلام جنگ کرده است.

نیویورک تایمز در گزارشی به اقدام جدید دولت چین علیه سلبریتی‌های این کشور پرداخته و از مبارزه و سرکوب آنها می گوید. این گزارش با اشاره به فرهنگ هوادارن در چین و بازار ثانویه اقتصادی آنها به سانسور آنلاین و حذف ناگهانی چهره‌های محبوب  پرداخته است.

سانسورهای آنلاین چین در سال‌های گذشته و به صورت بی‌وقفه، مخالفان سیاسی، فعالان جنبش #می‌تو (#من هم)، روشنفکران لیبرال، طنزنویسان و هر کس دیگری را که تهدید و مخلل صلح دیجیتال به شمار می‌آید را ساکت کرده است.

اینک توجه علاقه‌مندان اینترنت به فرهنگ "طرفداران پر و پا قرص" سلبریتی‌ها جلب شده است.

دولت چین در روزهای اخیر و پس از افزایش نگرانی مقامات در توجه بیش از حد جوانان به فضای آنلاین مجموعه‌ای از اقدامات را برای مهار ستایش افراد مشهور و کلوپ‌های هوادار آنها انجام داده تا از مسموم شدن ذهن جوانان این کشور جلوگیری کند.

در روز گذشته سازمان فضای مجازی چین رتبه و رنک افراد مشهور این کشور و میزان محبوبیت آنها را ممنوع و به نحوی دسترسی به آن را حذف کرد.

این سازمان خواستار تنظیم قواعد و مقررات بیشتر  در  فضای "پر هرج و مرج" کلوپ‌های هوادار و تاثیر آنها بر موسیقی، فیلم و برنامه های تلویزیونی شده است.