چون نمی‌توانیم واکسن خارجی کرونا وارد کنیم، سراغ واکسن ایرانی رفته‌ایم

چون نمی‌توانیم واکسن خارجی کرونا وارد کنیم، سراغ واکسن ایرانی رفته‌ایم

▫️ رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفته به هر حال باید بپذیریم ما تحریم هستیم و نمی‌توانیم پول جابه‌جا کنیم پس نمی‌توانیم واکسن بخریم این خیلی ساده است بنابراین باید واکسن تولید کنیم.

▫️ رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفته به هر حال باید بپذیریم ما تحریم هستیم و نمی‌توانیم پول جابه‌جا کنیم پس نمی‌توانیم واکسن بخریم این خیلی ساده است بنابراین باید واکسن تولید کنیم. جالب است همان افرادی که قوانینی را تصویب می‌کنند که به تحریم منجر می‌شود خودشان فشار می‌آورند که واکسن وارد کنیم خب چنین چیزی ممکن نیست. چون ما در شرایط اقتصاد مقاومتی هستیم بنابراین باید به سمت تولید داخل برویم. باز هم می‌گویم مطمئن نیستم این واکسن ایرانی حتما به نتیجه برسد، ولی بالاخره ما باید این مسیر را برویم. 

▫️ این واکسن براساس اولویت مثل همه دنیا ابتدا باید به پرسنل درمان تزریق شود بعد افراد بالای ۶۰ سال واکسن را دریافت می‌کنند مثل کاری که انگلیس انجام داد و بعد باید به افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و ریوی دارند و همین‌طور زنان باردار واکسن بزنیم. بعد از تزریق واکسن به این افراد باید به افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند واکسن تزریق کنیم یعنی الان کسانی که خیلی به دنبال واکسن هستند و کمپین تشکیل دادند به این زودی واکسن نمی‌رسد. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.