واکسن کرونا برای کودکان چه عوارضی دارد؟

واکسن کرونا برای کودکان چه عوارضی دارد؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است و احتمال بیماری شدید و مرگشان بسیار کم است، لذا باید واکسنی را انتخاب می‌کردیم که خیلی ایمن و بی‌خطر باشد.

دکتر مسعود یونسیان اپدمیولوژیست و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با همشهری آنلاین درباره امنیت واکسن‌های اعلام‌شده برای تزریق به کودکان گفت: یکی از این واکسن‌ها سینوفارم است که صدها میلیون دوز از آن در دنیا به کودکان تزریق شده است و اگر قرار بود عوارض جدی داشته باشد، باید خودش را در این جمعیت نشان می‌داد.

وی ادامه داد : دیگری هم پاستوکووک است که هم در ایران و هم کوبا روی آن مطالعه شده است. در کوبا، علاوه بر مطالعه، این واکسن به همه کودکان هم تزریق شده است و طبیعتا اگر این واکسن عوارض جدی داشت، خودش را نشان می‌داد.
یونسیان با بیان اینکه ما در مورد سلامت این دو واکسن به اندازه کافی اطمینان داریم، به همشهری آنلاین تاکید کرد: ما برای تعیین نوع واکسن برای کودکان با وسواس بسیار بالایی تصمیم گرفتیم. عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است و احتمال بیماری شدید و مرگشان بسیار کم است، لذا باید واکسنی را انتخاب می‌کردیم که خیلی ایمن و بی‌خطر باشد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.