‌واکسن کرونا تا چه مدتی ما را از ویروس محافظت می‌کند؟

‌واکسن کرونا تا چه مدتی ما را از ویروس محافظت می‌کند؟

‌ واقعیت این است که شرکت‌های سازنده‌ی واکسن یعنی فایزر و مدرنا به دنبال تصویب استفاده اضطراری واکسن‌های خود از سوی سازمان غذا و دارو هستند.

▫️ واقعیت این است که شرکت‌های سازنده‌ی واکسن یعنی فایزر و مدرنا به دنبال تصویب استفاده اضطراری واکسن‌های خود از سوی سازمان غذا و دارو هستند. اما هنوز موارد زیادی وجود دارد که ما در مورد واکسن نمی‌دانیم. مثلا ً چه کسانی در الویت تزریق این واکسن هستند؟ امنیت این واکسن چقدر است؟ و در آخر، واکسن کرونا تا چه مدت زمانی کروناویروس را دفع خواهد کرد؟

▫️ آنتونی فاچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (آمریکا) در مصاحبه‌ی جدید خود، می‌گوید: «ما در حال حاضر نمی‌دانیم چه مدت واکسن کرونا در بدن افراد مفید خواهد بود.» واکسینولوژیست ها پیش بینی کردند که واکسن کرونا مشابه واکسن آنفولانزا، نیاز به تمدید یکساله داشته باشد. یعنی هر سال باید این واکسن را در کنار واکسن آنفولانزای فصلی تزریق کنیم که اثر آن در بدن از بین نرود و سیستم ایمنی حافظه‌ی مقابله با کرونا را از دست ندهد. فلوچی در مصاحبه‌، گفت که تا یک ‌سال دیگر ما درگیر این بیماری خواهیم بود؛ ولی نه بیشتر از آن.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.