شهاب‌الدین طباطبایی دبیرکل حزب «ندای ایرانیان»: پزشکیان توهم دانایی ندارد؛ دنبال اصلاح‌گری واقعی است

شهاب‌الدین طباطبایی دبیرکل حزب «ندای ایرانیان»: پزشکیان توهم دانایی ندارد؛ دنبال اصلاح‌گری واقعی است

من فکر می‌کنم وجه تمایز دکتر پزشکیان با دیگر کاندیداها این است که ضمن آنکه ایده‌های درخشان و نگاه رو به آسمان دارد؛ اما پایش روی زمین است. توهم ندارد، مهم‌تر اینکه توهم دانایی هم ندارد. لازم است درباره آنچه قرار نیست در دوران ریاست جمهوری او انجام شود و از آنچه برای جلوگیری از بروز خسارت به کشور و در پیش گرفتن مسیر عقلانیت و خردورزی برای اداره کشور انجام می‌شود حرف بزنیم و چشم‌اندازهای واقعی ترسیم کنیم.

دبیرکل حزب «ندای ایرانیان» در خصوص حضور دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای پزشکیان بدون هیچ صفت و قیدی کاندیدای اصلی جریان اصلاحات است. به خودمان یادآوری می‌کنم اینکه در این زمان کم به‌جای جذب آرا مردد و ایجاد انگیزه در میان هواداران، حرف‌های دلسردکننده بزنیم و ایرادِ بدون پیشنهاد بگیریم قابل قبول نیست. فرصت‌سوزی است که جبرانش سخت خواهد بود. دو روز پیش هم به دوستان هشدار دادم لازم نیست برای ایجاد موج انتخابات و آوردن آرای خاکستری به صحنه، دوباره وعده‌های آنچنانی بدهیم و توقعات و امیدهایی را برانگیخته کنیم که در کوتاه مدت شدنی نیست و غیر از اینکه فضا را از اصلاح‌گری تدریجی دور می‌کند، بعد از انتخابات همین فضای امیدواریِ کوری که پایه و اساس ندارد به ضد خود و یاس تبدیل می‌شود. شهاب‌الدین طباطبایی به «آرمان ملی» گفت: لازم است که از گذشته درس بگیریم و درست همان چیزی که آقای پرشکیان نیز در مانیفست خود دارد و اصلاح‌گری را تدریجی می‌داند رعایت کنیم. اگر دقت کرده باشید در آنچه می‌گوید نیز وعده‌ای نمی‌دهد که خودش مطمئن به انجام آن نباشد. این ارزش است و ما به‌جای اینکه از این ارزش تقدیر کنیم که باعث موج بعدی سرخوردگی نمی‌شود دامن نزنیم که آقای پزشکیان حرف‌هایی بزند که همه می‌دانیم نشدنی است و فقط بخواهیم از مردم و آرای خاکستری رای جمع کنیم. این مدل رفتار آقای پزشکیان در چارچوب اصلاح‌گری واقعی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اینکه چگونه می‌توان جامعه را به این اقناع و مطالبه رساند که موجی رقم بزنند و بر مبنای آن موجبات پیروزی آقای پزشکیان را فراهم آورند، بیان کرد: من فکر می‌کنم وجه تمایز دکتر پزشکیان با دیگر کاندیداها این است که ضمن آنکه ایده‌های درخشان و نگاه رو به آسمان دارد؛ اما پایش روی زمین است. توهم ندارد، مهم‌تر اینکه توهم دانایی هم ندارد. لازم است درباره آنچه قرار نیست در دوران ریاست جمهوری او انجام شود و از آنچه برای جلوگیری از بروز خسارت به کشور و در پیش گرفتن مسیر عقلانیت و خردورزی برای اداره کشور انجام می‌شود حرف بزنیم و چشم‌اندازهای واقعی ترسیم کنیم. وی ادامه داد: معتقدم مردمی که وضعیت و شرایط امروز کشور را می‌بینند بین کاندیداهای مختلف که کارنامه‌شان در حل مسائل مشخص است و بازهم جوری حرف می‌زنند که انگار قرار است سوئیس تحویل دهند انتخاب معقول می‌کنند. به نظر من مردمی که شرایط موجود را دیده‌اند و فهمیده‌اند که فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد پای صندوق می‌آیند. طباطبایی تصریح کرد: من فکر می‌کنم شرایط خارج از کشور، اتفاقاتی که برای اپوزیسیون افتاد نوعی آگاهی در جامعه ایجاد کرده که یکی از این آگاهی‌های ایجاد شده در مردم این است که اکثر مردم برخلاف سال ۱۴۰۱ راه‌حل مسائل کشور را در خارج ایران دنبال نمی‌کنند، همه نگاهشان به داخل است و می‌دانند در داخل هم راه‌حلی جز اصلاح‌گری وجود ندارد و آقای دکتر پزشکیان اکنون این دیدگاه و روش را نمایندگی می‌کند و به‌نظرم مردم بازهم اقبال نشان خواهند داد و به امید خدا و حضور مردم دومین دولت اصلاح‌طلب در ایران بر سر کار خواهد آمد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.