‏جلب نیروی حراستی که دست خبرنگار را شکست

‏جلب نیروی حراستی که دست خبرنگار را شکست

مطابق با اعلام فائزه مومنی، خبرنگاری که اردیبهشت‌ماه سال گذشته انگشت دست راستش از سوی حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حین تهیه گزارش شکسته شده بود، در نهایت دادگاه حکم جلب متهم را صادر کرده است.

▫️مطابق با اعلام فائزه مومنی، خبرنگاری که اردیبهشت‌ماه سال گذشته انگشت دست راستش از سوی حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حین تهیه گزارش شکسته شده بود، در نهایت دادگاه حکم جلب متهم را صادر کرده است.
▫️به گزارش راوی اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که فائزه مومنی، خبرنگار اجتماعی برای تهیه گزارش به یکی از مراکز واکسیناسیون مراجعه کرد و بعد از تهیه گزارش و حضور بیش از یک ساعت در مرکز، مامور حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به قصد گرفتن تلفن همراه او و پاک کردن صداهای ضبط شده مصاحبه، به او حمله کرده و سبب شکسته شدن انگشت سوم دست راست او شد.
▫️بعد از این اتفاق، زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عذرخواهی کرده و اعلام کرد که مامور خاطی از دانشگاه اخراج شده است. همزمان نهادها و افراد مختلف قول پیگیری و به سرانجام رساندن پرونده شکایت از این نیروی حراست را دادند.
▫️اما بعد از مدتی این خبرنگار اعلام کرد که نامه پزشکی قانونی که در آن  ضرب و جرح عمدی تایید شده، از روی پرونده او  گم شده است. او بار دیگر نامه پزشکی قانونی را به پرونده اضافه کرد اما با وجود مستندات کافی مبنی بر حمله به این خبرنگار و شکستن انگشت او، پاییز سال گذشته دادگاه بدون بررسی پرونده و حتی احظار متهم رای منع تعقیب صادر کرد.
▫️این خبرنگار بارها طی گفت‌وگو با رسانه‌ها و همچنین در فضای مجازی از رسیدگی نکردن به پرونده‌اش از سوی قوه قضا گلایه کرده و خواستار برقراری عدالت شد. او در نهایت روز شنبه طی توییتی اعلام کرد که دادگاه  اعتراض او بر قرار منع تعقیب صادر شده را پذیرفته است و حکم جلب متهم صادر شده و به زودی دادگاه برای رسیدگی به پرونده برگزار خواهد شد.
▫️در متن ابلاغیه او آمده است؛ « در خصوص اعتراض به قرار منع تعقیب دادسرای ناحیه یک تهران به موضوع منع تعقیب آقای... نظر به گواهی پزشکی قانونی،قرائن ارائه شده،اظهارات مطلع،نوع آسیب که منطبق با شرح  سانحه می‌باشد، ضمن پذیرش اعتراض و صدور قرار جلب به دادرسی متهم به اتهام ضرب منتهی به شکستگی، مقرر می‌دارد دادسرا اقدام و پرونده به دادگاه ارسال شود. »

 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.