ماجرای شنودهای لو رفته در گرجستان و برنامه‌ریزی برای تجمعات ضد ایرانی در تفلیس

ماجرای شنودهای لو رفته در گرجستان و برنامه‌ریزی برای تجمعات ضد ایرانی در تفلیس

در این فایل بر شکل دادن برخی تجمعات ضد ایرانی در تفلیس صحبت به میان آمده است. این گفتگو بعد از پست عضو سابق شورای شهر تفلیس در فضای مجازی انجام شده و لوان واسادزه از آن ابراز خوشحالی می کند. لوان واسادزه شخصیتی با گرایش‌های مذهبی تند است که از نزدیک با مسکو در ارتباط است.

▫️رسانه های گرجی گزارش داده اند یکی از کارمندان سابق سرویس امنیت و اطلاعات گرجستان ۱۵۰۰ فایل شنود را از این مرکز خارج کرده است که محتوای آنها شنود گفتگوهای اعضای کلیسای گرجستان، مقامات نهاد کلیساهای گرجستان، دستیاران رهبر مسیحان گرجستان، اسقف ها و راهبه ها بوده است.
▫️فایل های درز کرده از سرویس امنیت و اطلاعات گرجستان در مورد شنود روابط سیاسی، اقتصادی و ... در کلیسای گرجستان، ابعاد تازه تری پیدا کرده است.
مقام های دولتی و شخصیت های سیاسی احزاب مختلف به فایل های شنیداری و دیداری منتشر شده در فضای مجازی که نشان می‌دهد سرویس امنیت و اطلاعات گرجستان پس از روی کار آمدن حزب رویای گرجی اقدام به شنود مخفیانه از موضوعات مختلف در کلیسای گرجستان می کرده است؛ واکنش های مختلفی نشان داده اند.
▫️در این فایل های درز کرده پرونده های مرتبط با روابط جنسی، اعتیاد به مواد مخدر، روابط کلیسای گرجستان با مسکو مطرح شده است.
▫️در این فایل ها مشخصا روابط ۸۲ تن از روحانیون کلیساهای گرجستان مورد شنود قرار گرفته اند.
▫️در میان فایل های درز کرده از سرویس امنیت و اطلاعات گرجستان،  فایل گفتگوی لوان واسادزه تاجر و سیاستمدار گرجی با یکی از اعضای سابق شورای شهر تفلیس ( یوسب مانجاویدزه ) منتشر شده که در آن در مورد فشار در مورد بازگرداندن ویزای سفر بین گرجستان و ایران بحث می شود.
▫️در این فایل بر شکل دادن برخی تجمعات ضد ایرانی در تفلیس صحبت به میان آمده است. این گفتگو بعد از پست عضو سابق شورای شهر تفلیس در فضای مجازی انجام شده و لوان واسادزه از آن ابراز خوشحالی می کند. لوان واسادزه شخصیتی با گرایش‌های مذهبی تند است که از نزدیک با  مسکو در ارتباط است.
▫️در این گفتگو که ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ صورت گرفته عضو سابق شورای شهر تفلیس ( یوسب مانجاویدزه ) می گوید ما قصد انجام یک تجمع ضد ایرانی در ۵ اکتبر را داریم و واسادزه از آن استقبال می کند. در بخش دیگری از این گفتگو لوان سادزه موضوع سیاست خارجی ایران را مطرح می کند؛ از تلاش های ایران برای حضور در منطقه ی قفقاز جنوبی تا رهبری ۲۰۰ میلیون شیعه در دنیا و با حتی عدم توانایی مقابله ی اسرائیل با حکومت ایران.
▫️انتقال مواد مخدر توسط اتباع ایرانی و اقامت بیش از ۱۸ هزار ایرانی در گرجستان از بخش های دیگر این گفتگو است.

منبع: راوی

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.