‌ تزریق نخستین واکسن کرونا در آمریکا

‌ تزریق نخستین واکسن کرونا در آمریکا

▫️ با تزریق نخستین واکسن کرونا در شهر نیویورک به یک پرستار، واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ در آمریکا شروع شد.

▫️ با تزریق نخستین واکسن کرونا در شهر نیویورک به یک پرستار، واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ در آمریکا شروع شد. این واقعه تاریخی در روزی روی داد که شمار جان باختگان این ویروس در آمریکا از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت. توزیع صدها هزار دوز واکسن کرونا تولیدی شرکت فایزر از روز شنبه و تنها ساعاتی پس از صدور مجوز اضطراری آن از سوی سازمان غذا و دارو - اف‌دی‌ای - آغاز شده بود اما آن طور که گزارش شده یک پرستار بخش مراقبت‌های ویژه در لانگ‌آیلند نیویورک، نخستین کسی بود که صبح دوشنبه، ۱۴ دسامبر، اولین واکسن را دریافت کرد.

▫️ 150 بیمارستان در سراسر آمریکا قرار است امروز، دوشنبه، نخستین محموله این واکسن را دریافت کنند. هر کدام از ۵۰ ایالت آمریکا، دستورالعمل ویژه و الویت‌بندی مشخصی برای توزیع واکسن کرونا در نظر گرفته‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی حدود ۶ میلیون نفر از سالمندان و کارمندان سیستم پزشکی نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.