دولت با مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی موافقت ندارد و آن را مضر می داند
رئیس‌جمهور :

دولت با مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی موافقت ندارد و آن را مضر می داند

دشمنان ما در این دهه همه توان خود را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم ایران به‌کار گرفتند و به‌ ویژه در سه سال ۹۷ تا ۹۹ تحریم را به یک جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کردند.

دشمنان ما در این دهه همه توان خود را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم ایران به‌کار گرفتند و به‌ ویژه در سه سال  ۹۷ تا ۹۹ تحریم را به یک جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کردند. 

در عین حال ما فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری شرایط در سال آینده متفاوت خواهد بود. نه تنها به دلیل اینکه سیاست‌های غلط ترامپ درباره ایران و جهان شکست خورد بلکه هر دولتی روی کار می‌آمد، در آمریکا به دلیل شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری ناچار بود برابر ملت ایران سر تسلیم فرود آورد.

مردم عزیز ما مستحضر باشند که دولت ما در شرایطی کار خود را در سال ۹۲ آغاز کرد که برای نخستین بار بعد از جنگ تحمیلی ما شرایط رکود تورمی عمیقی را در کشورمان شاهد بودیم.

با تورم بیش از ۳۴ درصدی و با رشد اقتصادی منهای ۷.۷ درصد که یک شرایط رکود توام با تورم مواجه شدیم . برای نخستین بار بود که بعد از جنگ تحمیلی دولت چنین شرایطی را تحویل می‌گرفت . دولت در تلاش ۶ ماهه اول خود و با ورود به سال ۹۳ در هر دو مساله یعنی تورم و رکود، تغییرات اساسی را ایجاد کرد.

شرایط اقتصادی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به طور کلی تغییر کرد تا جایی که بالاترین رشد اقتصادی جهان در سال ۹۵ از آن ما بود و رشد اقتصادی ایران به مثبت ۱۴.۵ رسید.

اواخر سال ۹۴ تورم تک رقمی شد و  سال‌های ۹۵ و ۹۶ و حتی ماه‌های اولیه سال ۹۷ که جنگ اقتصادی آغاز شده بود، هم تورم تک رقمی ماند. این در حالی است که رشد خالص اشتغال از سال‌های ۸۵ تا ۹۱ تقریبا صفر درصد بود.

در مجموع تا سال ۹۷ و در طول مدت ۷ سال با وجود فراز و نشیب‌ها ، کاهش قیمت نفت، طولانی شدن مذاکرات هسته ای توانستیم در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور همه پایه‌های مقاومت کشور را در برابر فشارهای بیرونی تقویت کنیم و به برکت همین فضا بود که از سال ۹۷ هر قطعنامه‌ای که آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد مطرح کند ناموفق بوده است.

در دوران قبل از سال ۹۲، هر قطعنامه‌ای که آمریکا می‌خواست تصویب شود روسیه و چین هم به آن رای مثبت می دادند اما در این دوره شرایط و قدرت سیاسی به وجود آوردیم که آمریکا در سازمان ملل گاهی یک یا دو رای بیشتر نداشت و همه قدرت‌های بزرگ اعم از اتحادیه اروپا، روس و چین با آمریکا مخالفت کردند.

در زمینه حقوقی هم به هر دادگاه حقوقی علیه آمریکا رفتیم در مراحل اولیه موفق شدیم و مراحل نهایی هم در جریان مسیر است که امیدواریم به موفقیت برسیم.

 این شرایط باعث شد ما موقعیت دفاعی را بیش از هر زمان دیگر تقویت کردیم به طوری که قدرت دفاعی ما در زمینه دریایی، زیر دریایی، ناوچه، هوا، جنگنده، موشک، پدافند با هیچ دوره قبل قابل مقایسه نیست و با مقایسه موقعیت دفاعی نسبت به هشت سال قبل می‌بینیم قدرت ما چند برابر شده و توانستیم بنیه دفاعی کشور را از هر زمان دیگر قویتر و تقویت کنیم.

 

 

منیع: ایران
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.