اتحاد مهم کشورهای ثروتمند جهان برای واکسن کرونا

اتحاد مهم کشورهای ثروتمند جهان برای واکسن کرونا

۷۶ کشور ثروتمند جهان از جمله ژاپن، آلمان و نروژ متعهد شدند به برنامه تخصیص جهانی واکسن COVID-19 تحت هدایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) موسوم به COVAX بپیوندند، برنامه‌ای که قصد دارد به خرید و توزیع عادلانه واکسن‌های COVID-19 در بین کشورهای جهان کمک کند.

  ۷۶ کشور ثروتمند جهان از جمله ژاپن، آلمان و نروژ متعهد شدند به برنامه تخصیص جهانی واکسن covid-19 تحت هدایت سازمان جهانی بهداشت (who) موسوم به covax بپیوندند، برنامه‌ای که قصد دارد به خرید و توزیع عادلانه واکسن‌های covid-19 در بین کشورهای جهان کمک کند.

  مذاکره با چین نیز برای پیوستن به این برنامه در حال انجام است اگرچه آمریکا صراحتا گفته به این برنامه نخواهد پیوست. ۹۲ کشور فقیر جهان نیز در این برنامه حضور دارند و قرار است با کمک و اهدای کشورهای ثروتمند به واکسن‌های covid-19 دسترسی پیدا کنند.
  این برنامه علاوه بر هدف توزیع عادلانه واکسن در بین کشورهای مختلف، تلاش برای جلوگیری از احتکار واکسن توسط دولت‌ها و در اولویت قرار گرفتن گروه‌های پرخطر برای دریافت واکسن در کشورهای مختلف را دنبال می‌کند.
  برنامه covax قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ دستکم ۲ میلیارد دوز واکسن covid-19 تائید شده را بین کشورهای مختلف توزیع کند‌

 

 

منیع: رویترز
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.