پرواز گروه مالی گردشگری بر فراز آسمان توسعه کشور

پرواز گروه مالی گردشگری بر فراز آسمان توسعه کشور

زمانیکه پای بخش خصوصی قدرتمند در اقتصاد کشور وسط کشیده میشود نتیجه همان خواهد شد که مورد انتظار توسعه و فضای رو به رشد و رونق است.بخش خصوصی توانمند فارغ از سنگ اندازی های مرسوم در بروکراسی دستگاه های دولتی حتما در راستای سیاست های حاکمیت گام هایش را در مسیر پیشبرد اهداف از پیش تعین شده بر مبنای توسعه فضای کسب و کار و شکوفایی تولید و در نهایت اشتغال زایی میشود که چندین سالی هست جزو دغدغه های الویت دار حکومت و دولت است.

زمانیکه پای بخش خصوصی قدرتمند در اقتصاد کشور وسط کشیده میشود نتیجه همان خواهد شد که مورد انتظار توسعه و فضای رو به رشد و رونق است.
بخش خصوصی توانمند فارغ از سنگ اندازی های مرسوم در بروکراسی دستگاه های دولتی حتما در راستای سیاست های حاکمیت گام هایش را در مسیر پیشبرد اهداف از پیش تعین شده بر مبنای توسعه فضای کسب و کار و شکوفایی تولید و در نهایت اشتغال زایی میشود که چندین سالی هست جزو دغدغه های الویت دار حکومت و دولت است.
اما راستش را بخواهید در این سال ها فقط به شعار و شوآف بسنده شد و آن طور که در زبان جاری است در عمل تحقق پیدا نکرد و باز هم بخش خصوصی بود که توانست در این زمینه بار از روی دوش دولت بردارد و چرخ اقتصاد و اشتغال را بچرخاند .
نمونه بارز این ادعا گروه مالی گردشگریست که در چند سال گذشته و از زمان تاسیسش تا کنون توانسته حدود ۳۰ هزار شغل را در بخش های تولیدی و خدماتی ایجاد کند و البته هر روز هم با مشکلات جدید و بعضا مغرضانه دست و پنجه نرم کند و خودش را در مسیر رشد و توسعه همه جانبه قرار دهد.
پروژه های که سال ها بلاتکلیف بودند و به دلیل عدم صرفه اقتصادی و یا نبود انگیزه کافی برای تکمیل آن ها روی زمین مانده بود اکنون در مدار استفاده قرار گرفته اند و مصائب و مشکلات احداث را گذرانده اند و یا برخی دیگر که در حال تکمیل هستند.
کاروانسرای وکیل روزگاری خرابه ای بود که کسی حاضر نبود برایش هزینه کند و به ثمر بنشاند اما گروه مالی گردشگری توانست حتی در دوران کرونا که تعطیلی تمام پروژه ها رایج بود این بنا را احیا کند و با مرمت حرفه ای استادکاران میراث فرهنگی امروز به بنایی فاخر تبدیل کند که علاوه بر جذب گردشگر داخلی و علاقمند به میراث فرهنگی و بناهای قدیمی ظرفیت جذب گردشگران خارجی هم داشته باشد و بر تارک کرمان و ایران بدرخشد.
شهر سیرجان به عنوان شهر تجاری و معدنی کشور که اقتصاد فعالی دارد حتی از داشتن یک هتل در خور شان بعد از گذشت این همه سال محروم است اما گروه مالی گردشگری در این شهر هتلی در دست احداث دارد که در کنار بزرگترین و زیباترین مال استان یعنی زیگورات سنتر و زیگولند حتما مجموعه ای منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد که اقتصاد شهر و استان را دچار تحولی دوباره میسازد و البته ماجرا به اینجا ختم نمیشود و شهرستان بافت هم که روزگاری فاقد امکانات اقامتی بود امروز مجهز به ویلاهای اقامتی و فوت کوردیست که حتی بالاتر از استانداردهای رایج این روزهاست و در رونق سفره های مردم منطقه تاثیرگذاری خاص خودش را دارد.
این سلسله فعالیت ها محدود به استان کرمان نمیشود و گروه مالی گردشگری در کیش با عنوان "میکامال" در اصفهان با هتل "پرستیژلند" و در جوار فرودگاه بین المللی امام"ره" هتل های "رکسان" را دارد که بی تردید گواه بر اشتغال زایی و کارآفرینی گروه مالی گردشگریست که از نظر تعداد اتاق به زودی بزرگترین زنجیره هتلی کشور میشود و توان جذب گردشگر داخلی و خارجی را چندین برابر بر اساس شاخص کمی و البته کیفی خواهد کرد.
تحولاتی که از آن نام برده شد تنها بخشی از ظرفیت های حوزه گردشگری بخش خصوصی است که امروز داعیه اشتغال زایی را دارد .
یادمان نرود که بخش خصوصی نمیتواند بدون تسهیل در قوانین دولتی و یا برکراسی های رایج کاری از پیش ببرد لذا با توجه به منویات رهبری در سخنان اخیرشان مبنی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی واقعی در جهت تقویت آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم که آیندگان قضاوت گرانه قضاوت درستی از امروزمان کنند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.