سازمان غذا و داروی آمریکا اولین قرص خوراکی برای درمان افسردگی پس از زایمان را تأیید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین قرص خوراکی برای درمان افسردگی پس از زایمان را تأیید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به داروی Zurzuvae، محصول مشترک دو شرکت Biogen و Sage Therapeutics تأییدیه داد. این دارو حالا به اولین قرص خوراکی برای درمان افسردگی پس از زایمان (PPD) تبدیل می‌شود که در اختیار تازه‌مادران قرار می‌گیرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا برای اولین‌بار به یک قرص خوراکی مجوز داده است که می‌تواند برای درمان افسردگی پس از زایمان استفاده شود.
سازمان غذا و داروی آمریکا (fda) به داروی zurzuvae، محصول مشترک دو شرکت biogen و sage therapeutics تأییدیه داد. این دارو حالا به اولین قرص خوراکی برای درمان افسردگی پس از زایمان (ppd) تبدیل می‌شود که در اختیار تازه‌مادران قرار می‌گیرد.
سازمان غذا و داروی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به zurzuvae (یا zuranolone) به‌عنوان درمانی برای افسردگی پس از زایمان در بزرگسالان مجوز داده است. ppd اختلالی است که معمولاً پس از زایمان به‌وجود می‌آید، اما می‌تواند از آخرین مراحل بارداری هم آغاز شود. تاکنون تنها درمان برای ppd از طریق تزریق وریدی در دسترس بود.

یکی از ویژگی‌های مهم zurzuvae این است که اثربخشی آن تنها پس از چند روز آغاز می‌شود و مصرف آن تا دو هفته ادامه می‌یابد. درنتیجه تازه‌مادران به‌راحتی می‌توانند به این درمان دسترسی داشته باشند. البته مصرف این قرص می‌تواند با برخی عوارض جانبی همراه باشد و با افزایش حس خواب‌آلودگی، افراد را از رانندگی ناتوان کند.
قرص درمان افسردگی پس از زایمان چگونه مصرف می‌شود؟

دوز توصیه‌شده برای zurzuvae روزانه 50 میلی‌گرم است و بهتر است در ساعات شب همراه با غذا مصرف شود. fda می‌گوید مطالعات نشان داده که اثر آخرین دوز این دارو تا چهار هفته بعد از مصرف آخرین قرص مشاهده شده است.

مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (cdc) نشان داده که از هر هشت تازه‌مادر، یک نفر نشانه‌های افسردگی پس از زایمان را تجربه می‌کند. این نشانه‌ها می‌توانند بسیار شدید باشند و عملکردهای مادر را تحت تأثیر قرار دهند.

ppd با حس ناراحتی یا عدم احساس تمایل به انجام فعالیت‌هایی شناخته می‌شود که فرد قبلاً نسبت به آن‌ها اشتیاق داشته است. این اختلال همچنین می‌تواند با مشکلات شناختی، احساس ناکافی‌بودن، کمبود انرژی یا تفکرات مرتبط با خودکشی همراه باشد؛ بنابراین توجه به آن‌ها و مراجعه به پزشک برای دریافت کمک از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.