پزشکیان، نماینده اصلاح طلب  مجلس:  گروهی در کشور اصرار دارند که دیگران آنگونه شوند که آن‌ها می‌خواهند

پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس: گروهی در کشور اصرار دارند که دیگران آنگونه شوند که آن‌ها می‌خواهند

مسعود پزشکیان در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد گفته در جامعه یک عده‌ای اصرار دارند که دیگران آنگونه شوند که آن‌ها می‌خواهند در مقابل عده دیگری هم نمی‌خواهند مطابق سلیقه و عقاید آن‌ها رفتار کنند. گشت ارشاد یعنی ارشاد کنید نه اینکه بگیرید، ببندید، زندان و جریمه کنید این که ارشاد نشد.

در نزدیکی سالگرد مرگ مهسا امینی در پی بازداشت او توسط گشت ارشاد، سخنگوی فراجا از «استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور» برای برخورد با هنجارشکنان خبر داد.

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس درباره بازگشت دوباره ون‌های گشت ارشاد در خیابان‌ها به سایت دیده‌بان ایران گفت: «اساسا نام گشت ارشاد نامسماست؛ گشت ارشاد یعنی ارشاد کنید نه اینکه بگیرید، ببندید، زندان و جریمه کنید این که ارشاد نشد. یک اسم دیگر بگذارند و بگویند ما از این به بعد این افراد را می‌گیریم اما نگویند که داریم ارشاد می‌کنیم.»

 وی در پاسخ به اینکه چه جریانی پشت قضیه اصرار برای بازگشت گشت ارشاد است، بیان کرد: «در جامعه یک عده‌ای اصرار دارند که دیگران آنگونه شوند که آن‌ها می‌خواهند در مقابل عده دیگری هم نمی‌خواهند مطابق سلیقه و عقاید آن‌ها رفتار کنند. حال اگر روی موضوع گشت ارشاد اصرار بیشتری شود، اختلاف بین این دو گروه افزایش پیدا خواهد کرد و فردا روز بی‌حجاب‌ها با محجبه‌ها برخورد خواهند کرد و برعکس. در این وضعیت یک تنش به وجود می‌آید که به صلاح کشور نیست.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.