برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی توسط گروه مالی گردشگری

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی توسط گروه مالی گردشگری

گروه مالی گردشگری به منظور اعتلا و نهادینه سازی وظایف حقوقی خود مبتنی بر منشور سازمانی و تبیین سهم مسئولیت خود در چرخه اقتصاد ملی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با مرکز اطلاعات مالی در سال ۱۴۰۱ کرده بود که کارگاه مذکور از نتایج آن بود.

با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور، نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی توسط گروه مالی گردشگری برگزار شد.

در راستای رویکردهای تحول آفرین و مبتنی بر انطباق حداکثری با قانون سال ۱۴۰۲ گروه مالی گردشگری نخستین کارگاه مبارزه با پولشویی را با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاون نظارت و حسابرسی و مدیر سرمایه انسانی گروه مالی گردشگری در خرداد ماه امسال برگزار کرد.

این آموزش به طور عمده برای نهادهای غیرپولی در راستای اجرای کامل تکالیف و قوانین و آئین نامه‌های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برگزار شده بود.

گروه مالی گردشگری به منظور اعتلا و نهادینه سازی وظایف حقوقی خود مبتنی بر منشور سازمانی و تبیین سهم مسئولیت خود در چرخه اقتصاد ملی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با مرکز اطلاعات مالی در سال ۱۴۰۱ کرده بود که کارگاه مذکور از نتایج آن بود.

اولین جلسه آموزشی تعاملی با حضور رئیس و مدیران مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برگزار شده که تجربه ای جدید برای یادگیری و انتقال دانش متولیان امر و شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری در این سطح بود.

در آغاز جلسه، خدابخش معاون نظارت و حسابرسی گروه مالی گردشگری گفت: دانش مبارزه با پولشویی به منظور صیانت از سرمایه‌گذاری سهامداران و سرمایه انسانی بعنوان اولویت گروه مالی گردشگری باید در بین مشمولان این موضوع که مدیران عامل و معاونان مالی و کارشناسان مرتبط هستند، به صورت کامل درک و تجربه شود.

وی ضمن تشکر از تعامل سازنده مرکز اطلاعات مالی و حضور آنها در این کارگاه این فرصت را مغتنم شمرد و تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری ما این است که به عنوان نخستین مجموعه پیشرو بخش خصوصی باشیم که بطور کامل در فرآیند استقرار مؤلفه‌های قانون مبارزه با پولشویی موفق به تحقق صددرصدی اقدام کرده است.

خدابخش اضافه کرد: اجرای کامل چارچوب‌های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم علاوه بر سالم‌سازی شرایط اقتصادی داخلی، موجب استحکام تعاملات بین‌المللی و ایجاد پروفایل‌ مالی شفاف در تعاملات حوزه بین‌الملل خواهد داشت.

خانی معاون وزیر و رئیس مرکز اطلاعات مالی نیز در آغاز دوره به اهمیت هوشمندی، آگاهی و مراقبت یکایک اعضای شاغل در  شرکت‌های خصوصی اشاره و تأکید کرد: توسعه تجارت‌ها باید مبتنی بر ارزیابی طرفین معامله و سابقه اعتباری و مالی آنها باشد.

وی ضمن استقبال از برنامه‌ریزی‌های گروه مالی گردشگری در این راستا تأکید کرد که از ایده‌های نو در زمینه شفاف سازی فرآیندهای مرتبط استقبال خواهد کرد و تداوم تعاملات سازنده و دوسویه را به نفع هر دو طرف دانست.

خانی در ادامه بیان داشت: تبیین موضوع مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم موجب سلامت اقتصادی و پایداری نظام مالی و اقتصادی خواهد شد.

خانی اضافه کرد که از پیشنهادات موثر و جدید در راستای تقویت و تکامل آیین نامه ها بهره برداری خواهد نمود و باب گفتگوهای دو سویه بین نهادهای اقتصادی و مرکز اطلاعات مالی همیشه فراهم است و تسهیل قوانین موضوعه در سایه امنیت اقتصادی و تقویت بنگاه‌های اقتصادی از اهداف بلند مدت مرکز می باشد و از گروه مالی گردشگری به عنوان اولین مجموعه که با حساسیت موضوع را پیگیری و در راستای آئین نامه‌ها کلاس‌های آموزشی را برای کلیه شرکت‌های گروه برگزار نمود، تشکر کرد.

در ادامه، کارگاه مذکور با تدریس معاونان مرکز و حضور فعالانه همکاران در شرکت‌های گروه مالی گردشگری به کار خود برای مدت چهار روز متوالی ادامه داد و به اتمام رسید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.