سده چهاردهم به روایت قتل‌های سریالی

از میان ۲۱ مجموعه قتل ۴ سری از جنایت‌ها در ۵ دهه نخست قرن گذشته رخ داد یعنی ماجرای «اصغرقاتل»، جنایت‌های «حسن اورنگی» و «عباسعلی ظریفیان» در مشهد، انتقامجویی‌های «صادق کُرده» از رانندگان کامیون در جاده اندیمشک به اهواز و «هوشنگ امینی» در ورامین و تهران رقم خورده است.

▫️یک‌صد سال را نه با رویدادهای سیاسی – تاریخی نه با فراز و فرودهای اقتصادی یا نقاط عطف دیگر که با جنایت‌هایی که عنوانِ قتل سریالی به خود گرفته مرور می‌کنیم. قرنی که پشت سر گذاشتیم را این بار با این ۲۱ مجموعه قتل مرور می‌کنیم.
▫️از میان ۲۱ مجموعه قتل ۴ سری از جنایت‌ها در ۵ دهه نخست قرن گذشته رخ داد یعنی ماجرای «اصغرقاتل»، جنایت‌های «حسن اورنگی» و «عباسعلی ظریفیان» در مشهد، انتقامجویی‌های «صادق کُرده» از رانندگان کامیون در جاده اندیمشک به اهواز و «هوشنگ امینی» در ورامین و تهران رقم خورده است.
اما نبض قتل‌های سریالی در نیمه دوم قرن گذشته تندتر زده است و احتمالاً نام‌های آشناتری را در سه دهه پایانی آن می‌توانید ببینید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.