ماجرای صالحه رامین دختر محمدعلی رامین چیست؟

ماجرای صالحه رامین دختر محمدعلی رامین چیست؟

صالحه رامین اکنون از سوی برخی چهره‌ها و رسانه‌ها و بخشی از کاربران متهم است که از رانت پدر برای زندگی در اروپا و ایجاد برند صالیا بهره برده است. اما او در نامه‌ای خطاب رضا کیانیان این موضوع را رد کرده است.

انتشار تصاویری از صالحه رامین، فرزند محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم و مشاور محموداحمدی نژاد در دولت نهم جنجال آفرین شده است. او که در اروپا به طراحی لباس مشغول است، برندی تحت عنوان صالیا به ثبت رسانده است. او لباس‌های طراحی شده توسط خودش را می‌پوشد و عکس‌های تبلیغاتی آن‌ها را در صفحه اش منتشر می‌کند. همین مسئله باعث شده تا برخی از رسانه‌ها و چهره‌های سینمایی به این مسئله بپردازند.

اما مهم‌ترین چهره‌ای که به این مسئله پرداخت، رضا کیانیان بود. او تصاویر مدلینگ صفحه صالحه رامین را در صفحه شخصی اش در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داد و او را به تظاهر و ریا متهم کرد.

پس از رضا کیانیان، رسانه ها، فعالان سیاسی و رسانه‌ای وارد گود شدند و بار دیگر موضوع سو استفاده فرزندان مسئولان از موقعیت پدر را پیش کشیدند.

این جنجال سبب شد تا بار دیگر نام‌های جنجالی چند سال اخیر همچون سمیر زند، ساشا سبحانی، یاسین رامین و... دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد.

ماجرای صالحه امین دختر محمدعلی رامین چیست؟

صالحه رامین و اختلاف بر سر استفاده از رانت پدر

او گفته که هیچ وقت نخواسته چیزی را تظاهر کند و تنها کاری که در زندگی اش نکرده دورویی بوده و برای همین یک‌رو بودن بیش از هر کسی تاوان داده است.

صالحه رامین می‌گوید که سال‌ها با خانواده، اطرافیان، در مدرسه و در اجتماع پیرامون خودم جنگیده تا خودش باشد. برای همین مجبور شده از بیست سالگی کار کند و کارش با فروشندگی در داروخانه و مغازه لوازم خانگی شروع کرده است تا مستقل باشد.

پس از این نامه، رضا کیانیان حرف‌های صالحه رامین در مورد مستقل بودن و بهره نبردن از رانت پدر را پذیرفت و از او عذرخواهی کرد.

البته در حال حاضر تعداد افرادی که پذیرفته اند، صالحه رامین از رانت پدر برای حضور در اروپا و ایجاد برند صالیا استفاده نکرده، بسیار اندک هستند. در مقابل بخش اعظم فعالان رسانه‌ای و کاربران در حال حاضر خلاف این عقیده را دارند. آن‌ها مدعی اند که با فروشندگی در داروخانه و مغازه لوازم خانگی نمی‌توان در اروپا برند لباس ثبت کرد و کار در این حوزه را توسعه داد.

آن‌ها سپس به پرونده یاسین رامین و شکایت هلال احمر در سال ۱۳۹۵ اشاره کرده اند. فعالان رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی معتقدند که یاسین رامین در ۲۷ سالگی و با رانت پدر به مسئولیت در مجموعه‌های دارویی رسیده است؛ بنابراین نمی‌توان موضوع صالحه رامین و بهره بردن از رانت پدر برای توسعه فعالیت طراحی لباس در اروپا را نادیده گرفت.

یاسین رامین در سال ۱۳۹۵ متهم شد که دو میلیون دلار برای واردات دارو تجهیزات پزشکی دریافت کرده است، اما هیچ کالایی در ازای آن پول‌ها وارد نکرده است. با نهایی شدن پرونده هم، یاسین رامین به ۱۷ سال زندان محکوم شد که ۷ سال از آن قابلیت اجرایی داشت. اما در نهایت در آبان ۱۴۰۰ او تبرئه شد.

فعالیت پدران عامل انتقاد از فرزندان؟

در این میان بخشی از چهره ها و رسانه ها هم عامل حساسیت عمومی در این زمینه را فعالیت مسئولان و عدم اثرگذاری آن‌ها در خانواده شان می دانند. مثلا در مورد صالحه رامین، تندروی‌های محمدعلی رامین در زمان فعالیت اش در دولت نهم و دهم را علت حساسیت عمومی روی فعالیت صالحه رامین در حوزه مد و لباس عنوان می‌کنند.

در یک نمونه رضا کیانیان پس از عذرخواهی از صالحه رامین، به اقدامات پدر او در زمان مسئولیت اش اشاره کرده و گفته که او [رضا کیانیان]و بسیاری از سینماگران، بسیاری از هنرمندان، بسیاری از نویسندگان، بسیاری از روزنامه نگاران… زخم خورده‌ی مشاوره‌های محمدعلی رامین به رییس اش [محمود احمدی نژاد]هستند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.