روزنامه وطن امروز به روحانی توهین نکرده

روزنامه وطن امروز به روحانی توهین نکرده

رضا غبیشاوی . روزنامهنگار

۱.  روزنامه اصولگرای "وطن امروز" به دلیل قراردادن عکس روحانی کنار تیتر "مقصر اول، ویروس انگلیسی" از سوی هیات نظارت بر مطبوعات به توهین به رئیس جمهوری متهم و محکوم شد و تذکر گرفت. این در حالی است که روزنامه هیچ توهینی نکرده زیرا منظور از ویروس انگلیسی، روحانی نیست. تنها در کنار عکس روحانی، تیتر "ویروس انگلیسی" آمده اما هیچ جا گفته نشده روحانی، ویروس انگلیسی است.

۲. مشخص نیست هیات نظارت با چه نگاه و منطقی از قرارگرفتن یک تیتر و عکس کنار هم به این نتیجه رسیده. در این صورت هر عکس و تیتری در کنار هم به یکدیگر مربوط می شوند و در نتیجه همه رسانه ها متهم می شوند که به همه توهین ها کرده اند. با این استدلال نادرست، هر رسانه ای را می توان متهم و محکوم و نابود کرد.

۳. شاید گفته شود منظور و نیت و قصد روزنامه وطن امروز این بوده که بگوید روحانی ویروس انگلیسی است اما روزنامه و سردبیرش هیچ جا چنین چیزی نگفته اند. مجازات براساس حدس  زدن قصد و نیت روزنامه نگار انجام نمی شود. استدلال و نگاه درباره ارتباط این تیتر و عکس، صرفا یک نگاه و نظر شخصی است که نباید معیار قرار بگیرد.

۴. برخورد هیات نظارت با رسانه اصولگرا تنها باعث انتقام گیری شدیدتر از رسانه های اصلاح طلب می شود.

۵. تیتر ویروس انگلیسی در کنار عکس روحانی یا قالیباف یا رئیسی یا جنتی، ارتباطی به آنها ندارد و توهین تلقی نمی شود.

۶. اصل بر برائت و عدم توهین است و توهین را باید ثابت کرد.

۷. هیات نظارت، دادگاه نیست و صلاحیت صدور حکم را ندارد

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.