مقام‌های پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار بازگشت بایدن به برجام شدند

مقام‌های پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار بازگشت بایدن به برجام شدند

یک گروه پنجاه نفره‌ی دو حزبی از رهبران امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه چهاردهم دسامبر، با انتشار بیانیه ای، از دولت آینده جو بایدن خواستند تا به سرعت و بدون پیش شرط به برجام بازگردد.

▫️ یک گروه پنجاه نفره‌ی دو حزبی از رهبران امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه چهاردهم دسامبر، با انتشار بیانیه ای، از دولت آینده جو بایدن خواستند تا به سرعت و بدون پیش شرط به برجام بازگردد. این بیانیه می گوید: «تعهد فوری آمریکا به بازگشت به برجام، ایران را هم به پایبندی کامل ملزم می کند و از دستیابی این کشور به جنگ افزار هسته ای جلوگیری و خطر جنگ را کاهش می دهد. با بازگشت ایران و آمریکا به برجام، کارِ دشوار محدودسازی جنگ افزارهای منطقه ای و فراهم کردن بنیانی برای حل و فصل اختلافات منطقه ای و به جریان افتادن همکاری میان کشورهای این خطه، آغاز می شود.»

▫️ در میان امضاکنندگان این بیانیه، وزرای پیشین دفاع آمریکا یعنی ویلیام پری و چاک هاگل، تام شانون وزیر خارجه موقت پیشین آمریکا، جان برننان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، معاون فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا یعنی ژنرال چوک بوید، توماس پیکرینگ و فرانک ویسنر معاونین پیشین وزارت خارجه آمریکا، سناتورهای آمریکایی تام داشل و تیم ویرث، نمایندگان آمریکا لی همیلتون و دیوید درایر دیده می شوند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.