برگزارکنندگان تجمع مشهد یا جاهلند یا نفوذی

برگزارکنندگان تجمع مشهد یا جاهلند یا نفوذی

محمدتقی فاضل میبدی.عضومجمع محققین ومدرسین حوزه‌علمیه قم

تجمعی که در مشهد تحت عنوان جشن بیعت برگزار شد، تجمعی غیرعاقلانه، غیرمشروع و غیرقانونی بود. در جامعه ای که عقلانیت، تجربه و علم بشری و از آن مهمتر قانون نادیده گرفته شود طبیعتا دین هم برای آن جامعه بی معنا خواهد بود. کسانی که در این تجمعات شرکت می کنند و قانون و توصیه های پزشکی را نادیده می گیرند باید در انتظار افزایش تلفات و مرگ و میرهای ناشی از کرونا هم باشند.

در شگفتم جلسه ستاد کرونا در محضر رهبری برگزار می شود و آخرین توصیه های رعایت پرتکل های بهداشتی از سوی آن ستاد مطرح می شود و این توصیه ها از صداوسیما هم پخش می شود، ولی همچنان گروهی هستند در جامعه که هم در تقابل با توصیه های رهبری و هم در مخالفت با قانون و توصیه های پزشکی عمل می کنند. به نظرم این رفتار و جریانات باید تبارشناسی شوند. یا واقعا این افراد جاهلند و جهل دین و مذهب و مصالح ملی دارند، یا سردمداران آنها عوامل نفوذی از جایی دیگر هستند که قصد دارند جامعه را ملتهب کرده و به هم بریزند.
آمار ۳۰۰ نفری تلفات روزانه ما از کرونا شوخی نیست این موضوع مهم است ولی از طرفی برخی بدون رعایت قانون و پرتکل های بهداشتی در مشهد جشن بیعت برگزار کنند! در حالی که اصلا چیزی تحت عنوان جشن بیعت در اسلام نداریم. اینها بدعت های دینی است و در طول تاریخ صهیونیست ها از بدعت گذاران بودند و در قران هم به آن اشاره شده است.
هرروز به نام دین بدعتی نو می سازند و روی آن مانور می دهند آن هم در ایام کرونا که جان و سلامت مردم را به طور جدی تهدید می کند. 
از نهاد مرجعیت و علما درخواست می کنم جلوی این بدعت ها را بگیرند و در برابر این حرکت های غیر شرعی و دینی بایستند. از نهادهای امنیتی هم درخواست دارم این رفتار را تبارشناسی کنند تا مشخص شود این کارها از کجا سرچشمه می گیرد. این شوخی نیست که آنها مقابل سخنان رهبری و قانون بایستند و حرکتی بر خلاف مصالح کشور انجام دهند.
از قوه قضاییه در عجبم چرا با موضوعات و افرادی که مصالح ملی و جان مردم را تهدید می کنند، برخورد نمی کند؟ سخنران این تجمع باید به عنوان مجرم تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد چون کار او هم خلاف قانون و هم خلاف شرع است و هم خلاف توصیه‌های رهبری و تاکیدات بهداشتی ستاد کرونا عمل کرده است.
پس اگر بخواهیم جلوی افزایش آمار کرونا و مرگ و میرها را بگیریم باید به طور جدی نهادهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی جلوی رفتارهایی که به اسم مذهب انجام می شود بایستند. متاسفانه در جمکران هم چنین تجمعی برگزار شد و از تلویزیون هم آن را پخش کردند. معتقدم اگر مراجع برای برگزاری این تجمعات اجازه‌ای ندهند، جلوی این کارها گرفته می شود. این افراد با چنین رفتارهایی دین خدا که برای سعادت و سلامت انسان آمده و جان انسان در آن محترم است را زیر سوال می برند و باید با آنها برخورد شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.