تحقیق جدید: ثابت نگه‌داشتن وزن، به افزایش طول عمر زنان مسن کمک می‌کند

تحقیق جدید: ثابت نگه‌داشتن وزن، به افزایش طول عمر زنان مسن کمک می‌کند

زنانی که حداقل 5 درصد از وزن‌شان را کم کرده بودند، نسبت به زنان با وزن ثابت، کمتر به طول عمر بالا دست یافتند.

طبق مطالعه‌ای که توسط محققان «دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو» انجام شده است، زنانی که پس از 60 سالگی تعادل وزنی خود را حفظ می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که تا 90، 95 و حتی 100 سالگی عمر کنند. طبق این مطالعه، زنان مسنی که وزن ثابتی داشته‌اند، 1.2 تا 2 برابر بیشتر از زنانی که کاهش وزن 5 درصدی یا بیشتر داشته‌اند، به این طول عمر منحصربه‌فرد دست پیدا می‌کنند.
محققان در مطالعه خود که توسط مجله پزشکی gerontology: medical sciences منتشر شده است، ارتباط تغییرات وزن با رسیدن به طول عمر استثنایی را در بین 54,437 زن بررسی کردند. در طو‌ل این مطالعه، 30,647 یا 56 درصد از شرکت‌کنندگان تا سن 90 سالگی یا بیشتر عمر کردند.
تأثیر کاهش وزن بر طول عمر

زنانی که حداقل 5 درصد از وزن خود را کم کرده بودند، در مقایسه با زنانی که وزن ثابتی داشتند، کمتر به این طول عمر رسیدند. به‌عنوان مثال طبق گفته دانشمندان، 51 درصد احتمال کمتری وجود دارد که زنانی که به‌طور ناخواسته وزن کم کرده‌اند تا 90 سالگی زنده بمانند. بااین‌حال، افزایش وزن 5 درصدی یا بیشتر، در مقایسه با وزن ثابت، با طول عمر استثنایی ارتباطی نداشته است.

    «بسیاری از زنان مسن ایالات متحده اضافه وزن یا چاقی را با محدوده شاخص توده بدنی 25 تا 35 تجربه می‌کنند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که داشتن وزن ثابت ازجمله دلایل طول عمر زنان مسن محسوب می‌شود. اگر زنان مسن درحالی‌که هیچ تلاشی نمی‌کنند متوجه کاهش وزن خود شوند، این می‌تواند یک علامت هشدار‌دهنده از بیماری و پیش‌بینی کاهش طول عمر باشد.»

یافته‌های این تحقیق می‌تواند در زمینه توصیه‌های کلی که به زنان مسن‌تر برای کاهش وزن می‌شود، مفید باشد. بااین‌وجود، محققان هشدار داده‌اند که اگر کاهش وزن متوسط برای بهبود سلامت یا کیفیت زندگی افراد توصیه می‌شود، باید به توصیه‌های پزشک توجه کرد.

 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.