پاپ فرانسیس در آیین کریسمس: مسیح فقیر بود پس تشنه قدرت و ثروت نباشید

پاپ فرانسیس در آیین کریسمس: مسیح فقیر بود پس تشنه قدرت و ثروت نباشید

"عیسی فقیر به دنیا آمد، فقیر زندگی کرد و فقیر مرد. او آنقدر درباره فقر صحبت نکرد اما به خاطر ما تا آخر عمر در فقر زندگی کرد."

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سخنان خود به مناسبت شب کریسمس از پیروان خود خواست تشنه قدرت نباشند و برای به دست آوردن ثروت و قدرت، دست به هر کاری نزنند.

  به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس با یادآوری تولد حضرت عیسی (ع) در یک اصطبل، در موعظه ای در شب کریسمس، جنگ و مصرف گرایی حریصانه را محکوم کرد و کسانی را که برای کسب ثروت و قدرت به قیمت از دست رفتن افراد آسیب پذیر، از جمله کودکان، اقدام می کنند، سرزنش کرد.

  پاپ سخنان خود را در حضور 7 هزار نفر در مراسم عشای ربانی به مناسبت شب کریسمس در کلیسای سنت پیتر واتیکان، ایراد کرد.
  پاپ ابراز تاسف کرد: " در حالی که حیوانات در غرفه‌های خود تغذیه می‌کنند، مردان و زنانی تشنه قدرت در دنیای ما، حتی همسایگان، برادران و خواهران خود را مصرف می‌کنند... چقدر جنگ دیده ایم! و چه بسیار جاها، حتی امروز، کرامت و آزادی انسان با تحقیر رفتار می شود!"

 پاپ فرانسیس بدون اشاره به مصداق خاصی، گفت: " مثل همیشه، قربانیان اصلی این طمع انسانی، ضعیف‌ها و آسیب‌پذیران هستند."

  پاپ افزود:" این کریسمس نیز مانند دوران عیسی مسیح، دنیایی که از پول، قدرت و لذت رنج می‌برد، جایی برای بچه‌های کوچک، برای بسیاری از کودکان متولد نشده، فقیر و فراموش‌شده باز نمی‌کند."

  پاپ در ادامه گفت:" اجازه ندهید ترس یا دلسردی بر شما غلبه کند. خوابیدن عیسی در آخور نشان می دهد که ثروت واقعی در زندگی کجاست: نه در پول و قدرت، بلکه در روابط و افراد."

  پاپ فرانسیس افزود: "عیسی فقیر به دنیا آمد، فقیر زندگی کرد و فقیر مرد. او آنقدر درباره فقر صحبت نکرد اما به خاطر ما تا آخر عمر در فقر زندگی کرد."

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.