کد خبر : 182199 تاریخ : ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور - 17:41
دکتر مجید فراهانی به سمت معاون هماهنگی ‌و پیگیری نهاد ریاست جمهوری منصوب شد دکتر محمدجعفر قائم‌پناه معاون امور اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با صدور حکمی دکتر دکتر مجید فراهانی را با توجه به مراتب شایستگی و تجارب ارزشمند مدیریتی، سوابق دانشگاهی و اجرایی به سمت معاونت هماهنگی وپیگیری منصوب کرد.

دکتر محمدجعفر قائم‌پناه معاون امور اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با صدور حکمی دکتر دکتر مجید فراهانی را با توجه به مراتب شایستگی و تجارب ارزشمند مدیریتی، سوابق دانشگاهی و اجرایی به سمت معاونت هماهنگی وپیگیری منصوب کرد.

 

متن حکم به شرح زیر است؛


جناب آقای دکتر مجید فراهانی
نظر به حسن سوابق تجارب ارزشمند و شایستگیهای علمی و مدیریتی جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «معاون هماهنگی و پیگیری » منصوب میشوید.
با عنایت به نقش و اهمیت هماهنگی و پیگیری مصوبات اقتصادی، زیربنایی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی نهاد و ارائه گزارشات مدوّن و به موقع از نحوه پیشرفت و نتایج مصوبات سفرهای استانی و ضرورت توجه به گفتمان و تأکید رئیس جمهور محترم بر وفاق در کلیه امور انتظار دارد با تشریک مساعی و بهره گیری از تمامی ظرفیتها و نیروهای کارآمد و تعامل مؤثر با کلیه مدیران نهاد و دستگاههای اجرایی، وفق قوانین و مقررات موجود از جمله برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت کشور و وظایف و مأموریتهای تخصصی آن، منشأ اثر و خدمات سازنده باشید.
توفیق روزافزون جنابعالی را در ایفای کامل این مسئولیت از خداوند منان مسألت دارم.
محمدجعفر قائم‌پناه

 

نگاهی به سوابق مدیریتی و حرفه‌ای فراهانی:
دکتر مجید فراهانی متولد سال ۱۳۵۲ دارای دکتری کسب و کار (DBA) از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است تخصص اصلی ایشان در حوزه مدیریت پروژه و سبد پروژهها است که قریب به سه دهه است به تدریس مشاوره و پژوهش در این حوزه مشغول هستند. فراهانی در سوابق حرفه‌ای خود دارای تجربیات برجسته‌ای همچون برنامه‌ریزی و کنترل مگاپروژه‌های پارس جنوبی در شرکت پتروپارس، عضویت در شورای شهر تهران و ریاست کمیته بودجه و نظارت مالی این شورا، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرستان شمیرانات، و عضویت در هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان تهران است. او همچنین عضو شورای‌عالی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو هیئت حل اختلاف کمیسیون ماده ۳۸ آیین‌نامه مالی معاملاتی شهرداری تهران، و مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس بوده است. فراهانی ریاست هیئت مدیره گروه پژوهشی صنعتی آریانا، مدیرعاملی مؤسسه مدیریت پروژه آریانا، معاونت برنامه‌ریزی شرکت تولید مواد اولیه داروپخش، و مدیرعاملی شرکت تامین و تجهیز هومان عصر جدید را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ بین‌المللی مان، مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت صنایع فلزی ایران، و عضو شورای‌عالی انجمن مدیریت پروژه ایران بوده است. او همچنین دبیرکل و رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بوده است.