کد خبر : 10718 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت - 12:47
گزارشی از جزئیات اعترافات پدر بابک خرمدین ⁦▫️⁩ قاضی محمد شهریاری، رییس دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات اعتراف پدر بابک خرمدین درباره قتل فرزندان و دامادش گفت: این خانواده دارای چهار فرزند به نام آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۷ و آذر متولد ۶۱ بوده است که بر اساس اظهارات متهم، آرزو در سال ۸۸ ازدواج کرده و بعد از مدتی از همسرش جدا می‌شود و در حال حاضر همسر آرزو در قم زندگی می‌کند.

⁦▫️⁩ قاضی محمد شهریاری، رییس دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات اعتراف پدر بابک خرمدین درباره قتل فرزندان و دامادش گفت: این خانواده دارای چهار فرزند به نام آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۷ و آذر متولد ۶۱ بوده است که بر اساس اظهارات متهم، آرزو در سال ۸۸ ازدواج کرده و بعد از مدتی از همسرش جدا می‌شود و در حال حاضر همسر آرزو در قم زندگی می‌کند.

⁦▫️⁩وی با بیان اینکه آرزو مجددا با پسر عمه‌اش ازدواج می‌کند، تصریح کرده متهم برای اولین بار خواهرزاده‌اش را در سال ۱۳۹۰ به قتل رسانده و پس از مثله کردن وی او را نیز در سطل‌های زباله نزدیکی محل زندگی‌اش رها کرده‌است.

⁦▫️⁩قاضی شهریاری با اشاره به اعترافات پدر بابک خرمدین در خصوص قتل خواهرزاده‌اش که داماد وی نیز بوده است، گفته بر اساس اعترافات متهم، آرزو و همسر دومش کمتر از شش ماه باهم زندگی می‌کنند و بعد از مدتی باهم دچار اختلاف می‌شوند، آرزو به منزل پدرش برمی‌گردد و در نهایت والدین تصمیم به قتل دامادشان می‌گیرند.

⁦▫️⁩بر اساس گفته متهمان با مقتول تماس گرفته شده و وی را به منزلشان دعوت کرده و برای او زرشک پلو و مرغ درست کرده و در داخل آن مقداری داروی بیهوشی می‌ریزند و او را نیز به گفته مادر بابک با ضربات چاقو به قتل می‌رسانند. بر اساس اظهارات متهمان علت این کار نیز اقدامات غیراخلاقی داماد خانواده ذکر شده است.

⁦▫️⁩وی در خصوص اعلام مفقودی فرامرز (شوهر آرزو) از سوی خانواده‌اش گفت: خانواده فرامرز اعلام مفقودی کرده بودند اما پدر بابک به آن‌ها می‌گوید، ماشین فرامرز را در نزدیکی فرودگاه پیدا کرده و مدعی می‌شود که فرامرز در کار قاچاق انسان بوده است.

⁦▫️⁩قاضی شهریاری درباره اعترافات پدر بابک در خصوص قتل دخترشان آرزو گفت: بر اساس اعترافات متهمان آرزودر سال ۹۷ نیز به همین روش و با ریختن قرص بیهوشی در کله‌پاچه‌ای که برای آرزو مهیا شده بود به قتل می‌رسد، انگیزه متهمان از قتل آرزو نیز موارد اخلاقی از سوی او بیان شده است.

⁦▫️⁩ از سوی متهمان اعلام شده بود که دخترشان به ترکیه رفته است پس از دستگیری این دو متهم به اتهام قتل بابک و بررسی‌هایی که انجام شد، ما هیچ مدرکی مبنی بر خروج آرزو از کشور و اقامت وی در ترکیه پیدا نکردیم.

⁦▫️⁩وی در خصوص صحت روان متهم گفته بر اساس اعلام پزشکی قانونی این دو نفر بعد از معاینات روانپزشکی دارای ۹۵ درصد سلامت عقل هستند. البته بررسی بیشتر در این خصوص نیز ادامه دارد، اما متهم در کمال آرامش و کامل به تمام سوالات پاسخ می‌دهد و اسامی و وقایع را به طور کامل به یاد می‌آورد و از سلامت کامل ذهنی برخوردار است.

⁦▫️⁩وی با بیان اینکه مادر خانواده در سه قتل همراهی داشته است، گفت: این خانواده از قبل از انقلاب در اکباتان ساکن بودند و برای اینکه به راحتی بتوانند اجساد را از منزل خارج کنند، آن‌ها را مثله می‌کرند.

⁦▫️⁩او همچنین با بیان اینکه متهمان تفکرات مذهبی نداشته و بیشتر تفکرات و عقاید ملی دارند، گفته پدر خانواده به بابک خرمدین اسطوره ایرانی علاقه داشته و از همین رو نام خانوادگی خود را به خرمدین تغییر داه بود. بر اساس اعترافاتش وی به دلیل اینکه فرزندانش فساد اخلاقی داشته‌اند، این حق را برای خود قائل بوده که آن‌ها را بکشد، اما اینکه این تفکرات از کجا آمده است هنوز نمی‌دانیم.

⁦▫️⁩وی در پاسخ به این سوال که آیا همه اعضای تکه تکه شده بابک خرمدین پیدا شده است؟ گفت: خیر، بخش‌هایی از بدن بابک خرمدین پیدا نشده است.