کد خبر : 10615 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن - 16:09
شهردار تهران: رابطه‌مان با دولت بد نیست؛ کلنگ می‌زنند شهردار تهران در نشست خبری امروز خود گفت: ما دیگر زورمان نمی‌رسد حمل و نقل عمومی را پشتیبانی کنیم، این موضوع حاکمیتی است و نباید شهرداری را تنها رها کرد.

 شهردار تهران در نشست خبری امروز خود گفت: ما دیگر زورمان نمی‌رسد حمل و نقل عمومی را پشتیبانی کنیم، این موضوع حاکمیتی است و نباید شهرداری را تنها رها کرد.

  لایحه منابع پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده از جمله لوایح مهمی هستند که امیدواریم این دو لایحه در این مجلس که فراکسیون مدیریت شهری را نیز تشکیل داده‌اند تعیین تکلیف شوند. 

  بنابر اعلام ستاد ملی کرونا کادر درمان نخستین گروه دریافت واکسن هستند که پس از این نیز امیدواریم پرسنل حمل ونقل عمومی و همچنان نیروهای پسماند در فرآیند تزریق واکسن کرونا قرار گیرند. در ایام کرونا تعداد قابل توجهی از پرسنل حمل و نقل دچار کرونا شدند که براساس آمار متأسفانه ۲۶نفر از رانندگان تاکسی بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند.

 موضوع مربوط به دو شهردار بازداشتی در حد اتهام و در حال بررسی و رسیدگی است و هنوز پرونده خاتمه نیافته است و سوالات جدی نیز از حوزه شهرداری در این زمینه وجود دارد.

 در حال حاضر ۳ هزار اتوبوس برای شهر تهران نیاز است و اورهال واگن‌های مترو یکی دیگر از خواسته‌های شهردای تهران است که این موارد بدون همکاری دولت قابل انجام نیست. در سال ۹۰احداث هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت گفت: این رقم در حال حاضر به هزار میلیارد تومان افزایش یافته در انجام حمل و نقل ریلی شهرداری نیاز به حمایت دولت دارد.

 دریافت عوارض از اتوبان‌های شهری در کشورهای مختلف  از این روش استفاده می‌کنند اما این موضوع در تهران هنوز عملیاتی نشده است. چرا که احداث اتوبانها توسط بخش خصوصی انجام نمی‌شود و چنانچه اتوبانها توسط بخش خصوصی ایجاد شود می‌توانیم بر موضوع دریافت عوارض تمرکز کنیم اما در حال حاضر چنین بحثی نداریم ولی در آینده می‌توان چنین پروژه‌هایی را  اجرا کرد.

 حناچی درباره ارتباط دولت با شهرداری ، گفت: رابطه ما با دولت بد نیست، خیلی از کلنگ زنی ها با حضور رییس جمهور و هیات دولت انجام می گیرد.

  با اشاره به اینکه در سال ۸۹ بودجه دلاری شهر تهران ۷ میلیارد دلار بوده و امسال این بودجه به ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است و میزان قدرت مانور ارزی ما به شدت کاهش یافته و به همین دلیل نیاز حمایت های دولت هستیم.

  تلاش ویژه ای بر روی رنکینگ تهران کردیم و بستر دیجبتالی تهران با ما کمک کرده و زمینه خوبی فراهم شده و بسیاری از خدمات با اپلیکیشن تهران من در این زمینه کمک کرده تا به کاهش سفرهای غیر ضروری درون شهری کمک کند و تاکنون رده هوشمندی مان ۳ رده کاهش یافته است و تلاش می کنیم هوشمندی تهران به عنوان برند تبدیل شود